Ny kampagne i skolen: 'Snack'n breaks'

07.06.21

Af  Anders Flaskager, UC SYD

Først hed skolernes store sundhedskampagne Aktiv Rundt i Danmark, så fik den nyt navn og hed Aktiv Året Rundt. Siden 2020 har navnet været FoodMovers, og årets tema er: Snack'n breaks.

Arla og UC SYD har igen sammen udviklet Arla Food Movers 2021, som er et helt nyt og gratis undervisningsmateriale til 0.-9. klasse.

Kampagnen hedder i 2021 ´SNACK´N BREAKS´, hvor fokus er på lette måltider og bevægelse i dagens pauser. Det sker i fællesskab på en sjov og involverende måde.

Der er gratis flotte materialer, sjove film med Jon og Rebekka kendt fra Tv, mange flotte præmier, og det er som altid nemt at være med.

Tilmelding er åben, og tilmeldingen lukker i år ved 175.000 tilmeldte elever. Sidste år måtte vi hurtigt lukke for tilmeldingen ved 125.000 elever, så vi har i år sørget for flere pladser i kampagnen. Skynd jer at tilmelde jeres klasse.

Se kampagnefolderen.

Har I spørgsmål til kampagne eller materiale, så kontakt Anders Flaskager fra UC SYD/Videncenter KOSMOS.

Accepter cookies

På ucsyd.dk bruger vi cookies til at forbedre vores hjemmeside, så den lever op til brugernes behov. Vi bruger blandt andet cookies til at føre statistik over trafikken på siden, så vi kan sikre os, at indholdet er relevant og let at finde for brugeren. Du kan til hver en tid slette cookies fra ucsyd.dk.

Læs mere om cookies her

Accepter cookies