BUT WHY - kampagne for at forebygge rygestart hos unge

26.08.19

Af  Ulla Pedersen

Kampagnen for at forebygge rygestart hos de unge 14-19-årige er netop skudt i gang på sociale medier.

Sundhedsministeriet har tænkt sig godt og grundigt om: Hvordan får man budskaber ud til 14-19-årige? Der er jo en stor risiko, for at informationen drukner i alle mulige andre budskaber. Og at der bliver for mange voksne løftede pegefingre. Derfor er formen i kampagnen anderledes.

BUT WHY kampagnen kører i 8 uger og blev startet i uge 33. Kampagnen møder unge i deres eget univers og i deres eget sprog. Budskaberne blliver formidlet af en række "influencers", det vil sige unge, som er velkendte af målgruppen. Der er masser af ironi og plads til dialog.

Kampagnen har også gode råd til forældre om, hvordan de kan støtte deres børn med at forebygge rygestart på en måde, som børnene og de unge kan forholde sig til.

Se nogle af videoerne til de unge.

Se hjemmesiden til forældre: butwhysmoke.dk.

Kommentarer

KOSMOS nyheder bringes af UC SYD direkte i din mailboksTilmeld dig nyhedsbrev

Cxense Display

Accepter cookies

På ucsyd.dk bruger vi cookies til at forbedre vores hjemmeside, så den lever op til brugernes behov. Vi bruger blandt andet cookies til at føre statistik over trafikken på siden, så vi kan sikre os, at indholdet er relevant og let at finde for brugeren. Du kan til hver en tid slette cookies fra ucsyd.dk.

Læs mere om cookies her

Accepter cookies